Ett tag sedan.

Nu var det ett tag sedan jag skrev sist. 

Det som hänt är att Ella stått då jag varit taskig i lederna och Rebelle bara växer på.

Var ute och fotade dom idag när dom fått en extra bit hage som vi snabbt fick bygga idag då Ella bestämde sig för att rymma dit.
Annars så har Rebelle fastnat med huvudet i en stege, vilket har efterlämnat lite småsår, brännsår och svullet kindben. Hon mår bra och så och hon lät mig ta av stegen utan större protester, men jag kan ärligt säga att det var det läskigaste jag varit med om. 
Himla skönt att veta att hon litar på mig i lite stressiga situationer. Min lilla pingla!


Förövrigt så har jag planer på att sätta igång Ella och ta med mig Rebelle som handhäst från och med den 27:e då Thea flyttar till sin ägare den 25:e. 
Jag tror jag kommer få mindre ångest över att rida då jag vet att Thea blir aktiverad hos sin ägare.
Det kommer ju självklart bli tomt utan Thea men det ska bli så skönt på samma gång. Att bara få ha mina två tjejer i stallet kommer bli ett nytt äventyr!

Här hade Ella rymt och tyckte att det var himla gott med gräs!

Ella, Rebelle och Thea.
 
Höhäcken är uppsatt och fylls med hösilage och halm.
 
Mor och dotter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: