Hästarna protesterar?

Jag har, sedan mitten av november, tagit in hästarna under natten för att de + hovarna ska få torka upp lite.
Stora delar av hagarna är upptrampade och blir sedan gegga pga. det underbara vädret med regn och plusgrader.

Iallafall så brukar jag bara öppna stalldörrarna så får de gå rätt in, jag ropar eller visslar så de vet att jag är där och då kommer de springandes.
Nu har de sagt ifrån. De stannar ca 300 m från stalldörren och sedan står de bara och glor. Efter ett tag vänder de och går igen men kommer sedan tillbaka efter en stund.
Jag trodde först att de kanske tyckte att de får komma in för tidigt (23.00), men det spelar ingen roll om jag kommer vid 23, 00 eller 01.
Så nu idag kommer jag testa att ha dem ute under natten istället. Det blir inte kallare än -1 här, och det har hänt tre till fem gånger under hela december.

Kan det vara så att hästarna protesterar mot att stå inne?
Jag kan inte komma att tänka på att det kan vara något annat...

Bebis den 29:e december.

Visste ni att Rebelle nu räknas som ÅRING?? Yay!

Kommentarer
Postat av: Sandra
2014-01-02 @ 14:35:00 / http://ildapilda.blogg.se/

Åh fint att du lyssnar på dom! :D Wiee°! o Rebelle har verkligen ärvt ruggugglas behåring! du ska se hur han ser ut, haha. han måste badas!

Svar: Ja, men nu hänger de på låset varje morgon! Tror bara att det är för att de är hungriga :PJa men visst fick hon ardenner-pälsen ;)
Hahah, då ska du se Rebelle, hon gillar lerinpackningar (lerinpackning = kiss+ lite bajs + lera) lika mycket som hennes pappa!
Dra ut en vattenslang och spola av honom, det brukade jag göra. Han älskar ju vatten :P
stalltororp.blogg.se

Postat av: Sandra
2014-01-04 @ 14:30:24 / http://ildapilda.blogg.se/

Haha åh finisar!!

Jag hoppas vi ska på ardennerpremieringsvisningsgrej i mars, o då kanske vi kan komma förbi er också! :D måste bara taga pappa först ;) haha!

Ja jag har spolat av magen o bena, men de blir inte så stor skillnad…. haha. Men JA han ÄLSKAR vatten! Han tkr dock mest om att suga upp hela slangen i munnen! Sjukt bra att rensa munnen på honom iaf, så skulle jag behöva göra med ilda också!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: