Ångest

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, men jag vet att jag måste skriva något.

Vi bor ju iallafall på Christoffers morfars gård.
Jag har, sedan jag flyttade hit, haft stora planer för detta ställe. Jag vill bo här för alltid, detta är mitt drömställe!

P-A och Emmi är nu 80 och 81 år, och Emmi vill flytta.

Jag kan ärligt inte skriva detta utan att gråta. Jag mår så dåligt över att vi mest troligt kommer få flytta. Vi kommer att flytta från mitt drömställe, gården med så mycket potential. Gården där jag tänkte starta eget, där jag skulle få se Ella bli gammal, där jag skulle få se Rebelle växa till att bli en underbar häst.
Gården där vi skulle bli gamla.

Det gör så ont i hela kroppen.

Vart ska vi ta vägen nu?


Jag sitter och tänker på vad som kommer hända. Jag vet att vi kommer få lov att flytta till någon sunkig, trång lägenhet. Jag vet att Thea måste flytta och att jag måste flytta Ella. Rebelle kommer bli såld för jag kommer aldrig att ha råd att stalla upp två hästar.

Mina drömmar har kraschat ännu en gång och jag är, som väntat, nere och simmar på botten igen.




2014 skulle bli mitt år. Visst.

Kommentarer
Postat av: Olivia - Hon med fölet
2014-01-20 @ 08:56:25 / http://vivanolivia.blogg.se

Jag kanske inte är den som ska säga så mycket om detta, tråkigt, men känner så igen mig så vill bara dela med mig av några ord. :)

Har man viljan så brukar saker och ting lösa sig tillslut. Och hur klyschigt det än låter så måste man komma ihåg 2 saker: Naturens gång ser alltid till att om en dörr stängs så öppnar sig en annan. Och av misslyckanden och sorg så lär man sig ALLTID något viktigt som man bär med sig. Lycka till!
MVH

Postat av: Sandra
2014-01-20 @ 12:23:10 / http://ildapilda.blogg.se/

Gör ont att läsa det här…

Men som olivia sa, stängs en dörr öppnas en annan. Tänk på allt du redan kämpat för, o åstadkommit! Du kommer klara det här också!!

Hållar alla tummar hovar o tassar vi har o hejar från Norrland!! KRAM!

Postat av: Sandra
2014-01-20 @ 12:23:11 / http://ildapilda.blogg.se/

Gör ont att läsa det här…

Men som olivia sa, stängs en dörr öppnas en annan. Tänk på allt du redan kämpat för, o åstadkommit! Du kommer klara det här också!!

Hållar alla tummar hovar o tassar vi har o hejar från Norrland!! KRAM!

Postat av: Sara
2014-01-22 @ 00:31:33 / http://keepstar.blogspot.com

Justde! Va äre jag hör?! Klart du ordnar upp de, de kommer gå bra :) förr eller senare


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: