Verkningsfilm del 1 & 2

Nu har jag äntligen lyckats ladda upp två klipp så jag tänkte lägga upp dem här nu.


Dessa klipp är enbart för att visa hur jag gör och varförjag gör det jag gör. Detta är mest lärorikt för mig, men säkert för någon annan också.

Dessa klipp visar hur jag verkar undersidan på hoven och del 3 visar hur jag rundar av från ovansidan.

Ni får gärna kommentera om ni vill komma med konstruktiv kritik kring min verkningsmetod, om ni bara ska vara kritiska så kan ni väl iallafall lägga upp det på ett civiliserat vis.

Ni behöver heller inte kommentera vissa grejer jag säger då jag för det mesta pratar skitsnack. Jag raspar inte i 90 graders vinkel och ärligt så vet jag inte vad jag tänkte på när jag sa det.

Aja. 

Skäms gör jag, men som sagt så är klippen ganska lärorika.
Och jag vet. Jag svär lite för mycket + att jag låter totalt anfådd hela tiden. Jag skyller på macho-attityd och min nästäppa som jag haft sedan jag var 11.




Kommentarer
Postat av: Sandra
2013-09-14 @ 13:08:59 / http://ildapilda.blogg.se/

Hahaha jag tkr du gör de grymt!! Jag hade nog aldrig pallat prata. jag är helt sjöblöt o fan död när jag är klar!

Fina strålar hon har!!!!! Men hon har också lite tippade traktstöd, som ilda, ser de ut som? :)

Jag har blivit så jävla dålig på hålla efter,s kulle beöhva verka typ var 3:e vecka men de är så jääävla tungt, nu blir de kanske var 6:e el ngt o de hinner ju växa så jävla långt. Rugge växer som smör o är som en jävla sten o verka... men tror vi ska försöka oss på det idag förhoppningsvis. :) Men pappa orkar knappt bita av hovvägen på honom m tången! heelt sjukt! fan vad jag längtar tills jag kan grusa en stor del av hagen o han kan börja gå på asfalt. haha!


Svar: Haha, du får lägga upp klipp du med. Följ strömmen ;)
Hon har riktigt fina strålar, minimal röta men det finns såklart. Ja, det är nog som du säger, det är inget jag tänkt på när jag verkar, men när jag kollar på klippet så ser man det!
Hahha, det är precis så jag känner. Och då har jag ingen ardenner längre ;) Tungt, jobbigt, svettigt och tidskrävande. Jag är sämst på att hålla efter och de som straffas blir ju hästarna(och mig eftersom det blir så mycket att ta). Det måste vara himla skönt att ha tång och bara klippa allt! Dock mindre skönt att ni måste vara fler för att verka honom. Jag vet inte riktigt hur uppfödaren tänkte när de sket i att lyfta hovar och att jag fick ta den smällen när han var 7 månader och trotsig som bara fan....
Rebelle lyfter nu snällt hovarna ute i hagen när man kliar henne lite. Helt underbar <3
stalltororp.blogg.se

Postat av: Sandra
2013-09-22 @ 19:47:51 / http://ildapilda.blogg.se/

HHhaha vad skönt! tur att hon inte följer rugge i allt ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: