Lugnet börjar komma, allting faller på plats

Nu börjar den inre stressen släppa. 
Valparna har fått tid på djurklinik för vaccination, chippmärkning och besiktning redan på måndag förmiddag.
Jag lade upp en annons igår på de valparna som inte är tingade och jag har redan fått tre intresserade.

Om ni vill kika in på annonsen så finns den HÄR.
Två tikar och en hane kvar!


Utöver detta så har jag fått lite bekräftelse på att hästar vet mer än vad man tror.
Jag vill vara skeptisk till "djurkommunikation", men Thea har gjort det svårt för mig.

Lisa, Theas ägare, har jobbat tillsammans med en kvinna som säger sig kunna kommunicera med djur.
Hon bor alltså i Ludvika och åker inte ut till djuret för att kommunicera med det.
Theas första "session" med denna kvinna var för tre år sedan när hästarna precis flyttat till Klockrike. Redan då sa Thea saker som man inte kan veta om man inte har träffat varken Ella eller Thea tidigare.

Hon sa bland annat att hon gillade doften av landet och att kolla ut igenom fönstret i stallet på morgonen.
Hon frågade även om det var normalt för en ponny att klia sig så mycket.
Denna kvinna vet inte om att Thea går med Ella och att hon även har eksem.

I förrgår fick jag mer bekräftelse.
Denna kvinna pratade med Thea igen då Lisa vill veta hur hon mår då hon i stort sett blev utdömd när vi var inne på klinik med henne.
Thea bablade på otroligt mycket om mig. Helt sjuka saker som ingen kan veta.

Hon sa att jag måste börja träna ryggen, annars kommer det att gå dåligt. Ingen förutom Christoffer vet om att jag klagade på min ryggont efter att jag verkade Thea i måndags.
Hon sa även att hon tycker om när jag sjunger i stallet då det blir en helt annan stämning då. Jag skulle inte heller känna en inre stress över att jag aldrig blir klar i stallet och att jag istället börde strunta i insidan och lägga mer fokus på utsidan av stallet/i hagarna. Inte nog med det så sa hon att jag skulle sluta tracka ner på mig själv, vilket jag inte ens själv tänker på att jag gör. Men enligt min syster och Lisa så har jag lätt för att göra det.

Jag vet egentligen inte vad jag ska tro, jag har så svårt för att förstå att det kan vara sant. Det är alldeles för mycket som stämmer för att det inte ska vara sant, men samtidigt så är det så sjukt svårt att fatta att man faktiskt kan kommunicera med djur. Det ska inte vara möjligt!

Jag överväger nästan att be denna kvinna prata med Ella, då hon är den hästen jag känner att jag förstår mest.
Vi får se. Men om jag bestämmer mig för att göra detta så kommer jag att skriva ut det här på bloggen och vara lite kritisk kring det som sägs.

 



Kommentarer
Postat av: Sara
2013-09-12 @ 14:57:16 / http://keepstar.blogspot.com

Så spännande! :) vad heter kvinnan? Borde ju vetat vem de är eftersom jag bor bredvid Ludvika :p

Svar: Det enda jag vet är att hon heter Maria, jag är ganska säker på att hon bor i Ludvika. Både jag och Lisa är ju uppväxta där och Lisa har tidigare jobbat med denna kvinna på Hammarbacken :)
stalltororp.blogg.se

Postat av: Sandra
2013-09-12 @ 18:19:12 / http://ildapilda.blogg.se/

Men shit!!!! Fyfan vad coolt!!! Hur funkar de då? Hon kommer inte ut till hästarna mer hur pratar hon då med dem?

ÅH! Jag vill också1! Berätta mer!! Vad kostar de osv o hur funkar det? :)

Svar: Jag har aldrig gjort det själv utan det är Lisa. Hon mejlade sina frågor till henne och när kvinnan var klar så ringde hon upp/bad personen ringa och sedan berättade hon vad som sagts. Har för mig att hon vill veta hästens namn, ålder och vart den står. Hon sitter hemifrån och gör sådant, så hon åker inte ut :)Jag ska höra med Lisa om vad hon tar och hur allt går till, men några hundra tar hon iallafall :P
stalltororp.blogg.se

Postat av: Sandra
2013-09-13 @ 19:23:30 / http://ildapilda.blogg.se/

Jaha? Vad konstigt? Men hon ser inte ens nga bilder el ngt?

Svar: Nej, inget alls.Och ändå säger hon så klockrena saker... Det känns dock mer seriöst på det här viset än när någon kommer ut och kollar eftersom de aldrig ens träffat hästen.
stalltororp.blogg.se

Postat av: Sandra
2013-09-13 @ 19:27:20 / http://ildapilda.blogg.se/

Okej. ja de är väl både och. jag tkr de känns sjukt konstigt att de kan prata utan att ens höra hästen, om du förstår. jag tror mer isf på de med att skicka bilder el hur de gör. än att aldrig sett hästen osv? men självklart är de sjukt att de sägs sånna saker jag ska lätt prova om de typ inte kostar flera tusen

Svar: Fast om de aldrig sett hästen och säger såna klockrena saker om omgivningen så är det mer trovärdigt än om personen i frågan skulle stå på gården bredvid hästen, om du förstår hur jag tänker? Jag ska testa på Ella så kan jag utvärdera det hela här och så berättar jag hur man går tillväga för att kontakta den här kvinnan. Det vore skönt för mig att få lite bekräftelser kring hur Ella mår osv för att kunna starta om och förbättra allt för deras skull.
stalltororp.blogg.se

Postat av: Sandra
2013-09-22 @ 19:46:43 / http://ildapilda.blogg.se/

Ja gör det!!! o pris o allt!! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: