Till slut kommer det väl ett föl?

Ibland tror jag att jag inbillar mig att Ella är dräktig. Jag börjar bli lite orolig över om hon vore skendräktig eller liknande.

Jag har nu slutat vaka frenetiskt och de har även fått börja gå ute dygnet runt.
Inte är jag lika nojig heller. Förut ville jag knappt släppa ut henne i en hage där hon kunde "gömma sig" och hon skulle gå själv just ifall hon skulle föla i hagen.
Nu går dem båda två i samma hage, en stor hage, eller rättare sagt tre hagar som jag öppnat upp.

Nu lever dem på gräs och göttar sig i värmen.

Igår hade hon en vaxpropp (tror jag). Den var längre/större än de vanliga kristallerna som hon haft, den täckte två spenhål och den var mer kodaliknande.
Jag hann dock inte få något kort på denna då den var borta efter någon timme, tror den ramla av när Ella rullade sig...

Irriterad är hon hela tiden, svansen går non-stop, men det är så svårt att veta om det är pga. flugorna eller bebis.
Theas svans går inte lika mycket och inte lika hårt som Ellas.
Båda är insprejade i hemmagjord flugsprej, insmörjda med hästsalva och har flughuvor. Ingen som får mer än den andra.

Ella brukar vid denna tid ha på sig ett flug/eksemtäcke, men hon fick tyvärr inte plats i sitt nya som jag köpte för några månader sedan. Den skulle nog funka tillsammans med magplattan men själva materialet var så hårt så jag var rädd att det skulle spricka ifall hon rullade sig osv.
Jag köpte den i en storlek större än vad hon normalt har, men det funkade tyvärr inte.
Förhoppningsvis kan hon låna Theas ett tag, bara över dagarna, när det är varmt ute.
Tur i oturen så ska det bli dåligt väder nu i en vecka, så än kan hon klara sig utan!

Här kommer iallfall några bilder från idag.














Jag fick dock inte med alla bilder på Ella då de var för stora.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: