Sämsta veckan någonsin

Jag tror jag ska sluta vaka...
Inte för att jag vakat speciellt mycket, men jag tror att jag ska sluta hoppas på att fölet tittar ut.

Det är bara så mycket man kan googla och läsa sig till, men ingenting är säkert vad gäller fölning.

Jag är slut i huvudet och hela kroppen. Jag får bara nedslag hela tiden.
Det är så mycket i skolan, stallet och i kroppen som behöver fixas.
Jag är helt enkelt bara slut. Kroppen vill inte sluta värka och det känns som att Ella bara blir sämre och sämre...

Idag hade hon 38.0 och i förrgår 38.1. Hon har ALDRIG haft så hög temp under dessa fyra åren jag haft henne.
Hennes ögon är trötta och ledsna, magen stor, murvlan slapp, juvrena större, mjölken gulare, kristaller större. Men endå inget föl.
Jag vet inte något om något. Vad är det för tecken jag ska leta efter? Kommer hon visa på riktigt när det är dags? Kommer jag märka när det är dags? Kommer det inte bli mer tecken? Kommer jag missa fölningen?

Känslan som fanns för några månader sedan är borta. Det är inte kul att skaffa föl. Jag ser, just nu, ingen som helst glädje i att få ett föl och jag är helt övertygad om att Ella känner likadant nu.
Vi båda vill nog att detta ska gå över fortare än kvickt.

Förövrigt så har hela veckan sugit stenhårt. Inget har gått som jag velat och hela världen har varit emot mig!

Nu ska jag försöka ta mig igenom ett avsnitt av Criminal Minds och sen ska jag gå och sova. Jag hoppas att det blir en bättre dag imorgon. En riktigt, riktigt mycket bättre dag imorgon.


Kommentarer
Postat av: Sandra
2013-03-22 @ 19:47:39 / http://ildapilda.blogg.se

Det gör mig ledsen att läsa om det här.Känns som vi båda haft en tufftid nu men jag hoppas verklinge det vänder nu. Rugge är iaf mkt bättre nu o svullnaden går ner, nu ska bara såren läka också!

Har du frågat ngn veterinär ang Ella? Du et vad jag har för tillit till dem men bara för att bolla tankar eller så? Vet inte hurdet är med hästar men människor kan ju iaf ha världens pain graviditeter, men när miraklet kmr ut så är det ju glömt på en sekund!

Fortsätt kämpa Johanna! Vi hejjar på er från Norrland!!! <3

Svar: Ja, detta är verkligen inte roligt!Jag blir iallafall glad när jag läser att Rugge börjar bli bättre! Du kämpar på! :)

Jag orkar verkligen inte med veterinärer då jag aldrig haft bra upplevelser med dem.. Det spelar ingen roll vad/hur mycket de gör, det kostar skjortan iallafall.
Just idag är hon MYCKET bättre, så det var nog bra att jag avvaktade ;)

Snart ploppar hon (ja, hon.. jag har ställt in mig på att det blir ett sto (a)) nog ut, och då kommer nog allt detta varit värt det!
Min första egna uppfödning på mina två första egna hästar. *Kärlek*

Vi försöker kämpa på lika mycket som ni gjort!
Detta SKA bli bra!! <3
stalltororp.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: