Pigga hästar

Ella har, tycker jag, blivit mycket bättre.
Tempen ligger runt 37.4-38.0 varje dag men hon äter okej (ibland inget och ibland vräker hon i sig), bajsar och kissar med glädje och dricker bra. 

Jag tog mig friheten att busa med dem i hagen nyss. Thea är sååå fin då hon springer luftigt och blåser upp sig som en showig arab. Ella kommer springandes efter som en stor, bredbent och tung pansarvagn. Hon försöker iallafall, och det är vad som räknas. 

Nu när dem rört sig några dagar i veckan, alltså i trav och galopp, så har jag märkt att Ellas ödem drar sig tillbaka och man ser hur stor hennes mage egentligen är. Hon har haft ödemen framför juvrena, vid sadelgjordsläget och nu mellan frambenen.

Idag såg jag att ödemen vid juvrena och sadelgjordsläget gått bort, och j*vlar vilken mage hon har!
Den är stor neråt och stor åt sidorna. Kantig som bara den.
Jag slår vad om att den kommer ut innan nästa helg... Det måste den. MÅSTE!

Just det.. För två dagar sedan så hade Ella större kristaller, ca 0,5 cm långa.
Juvrena idag var spända och lite mer fyllda...

Sluttampen? Ja tack!


Ellan idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: