Knäppa ponny!

Som jag skrev igår så har Ella sett halt/stel ut, och när jag tempade henne på kvällen så hade hon 37.9 i temp.

Normalt vet jag att hon ligger runt 36.7 men nu, ända sedan jag börjat vaka, så har hon legat mellan 37.4-37.7.
Jag har antagit att hon inte haft feber då hon sett okej pigg ut, ätit bra(ibland vräker hon i sig och ibland äter hon bara nåra kilon) och rört på sig.
Men i förrgår så såg hon så himla trött och orolig ut i ögonen. Hon tittar med halvöppna ögon och klarar inte av att se intresserad ut när man kommer. Man blir otroligt ledsen av att se sin ponny så, eftersom vi varit tillsammans i snart fyra år så ser man på henne när hon mår dåligt. Det är totalt hjärtskärande och man vill bara börja gråta.
Igår när jag märkte att hon fått ett till ödem så ville jag bara hoppa på Ellan så fölet kommer ut. Jag orkar inte se henne ha så ont utav ödemet så hon inte kan gå ordentligt. Jag tror iallfall att det är ödemet som gjort att hon går så stelt då ödemet är så stort så hon slår i det när hon går.

Men nu ska ni få höra vid utsläppet imorse.
Jag kommer in till en ponny med huvudet högt, öronen framåt, stora ögon. En pigg ponny!
Jag tempade och nu ligger hon på 37.1! Lägre än så har hon inte haft på lääänge.
Glad matte, glada hästar. Alla är glada!

Hon var även mörkrosa i murvlan igår. Kliade baken inatt. Hon har inte lagt sig ner på två nätter.
Men när ska hon föla??
Jag börjar ärligt bli sjukt trött på allt detta med dräktig ponny, vaka, dålig ponny, oroa sig.
Nej. Föla nu innan mars är slut, annars vill jag inte vara med mer!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: