Inte riktigt som jag tänkt

Jag tänkte, som jag skrev i förra inlägget, åka och handla foder idag. Men så blev det inte.

Jag orkade mig inte ut förens 13 när de skulle få lunch, och sedan stannade jag kvar vid stallet och satte upp en hage åt Ella.
Det var inte det enklaste jag gjort då det fortfarande var tjäle. Haha, jag fick mig iallafall en fin lerinpackning!
Hagen kom upp iallafall, färglada plastband är fixade runt hela hagen och hela ligghallen + utanför så är det renmockat.

Ella stod hellre och kollade på när jag satte upp hagen istället för att äta sin lunch, men hon vågade inte gå in i nya delen då Thea stod och åt och inte ville föla med in.

Nu har de iallafall utforskat hagen och självklart lämnat några presenter (läs: bajs).
Jag tänkte gå ut igen vid 18 och ge dem lite mer käk + mocka, fixa kvällsmaten, rulla ut en hösilagebal till Ella och kasta ner lite mer halm.

Kan förövrigt säga att det varit RIKTIGT fint väder idag och det var till och med så varmt ute så jag gick utan jacka.

Hej, hej våren!


Ella, första sommaren i Klockrike. 2010

Kommentarer
Postat av: Sandra
2013-03-27 @ 18:45:30 / http://ildapilda.blogg.se

Haha tänkte verklinge ba men SHIIT hon är ju mer biff än mig, hur fan orkar hon rulla en bal helt själv! Tills jag kom på att de var småbalar :P ahha!

Du har så smarta lodor o grejer till hö o halm! Me like!!

Svar: Hahah! Nja, att rulla en 200 kg bal klarar jag nog inte av, men 50 kg går alldeles utmärkt! ;)

Jag ska försöka hinna med att bygga en sån där låda i helgen. Just nu står hon med två små hönät med halm :/
stalltororp.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: