22 dagar.

 22 nätter med vakning.

Jag är totalt slut i kroppen och hjärnan.

Denna vecka har jag även varit på praktik i ett stort ridskolestall, vilket gett mig rejäl astma och en ny fin förkyldning.
Detta har såklart gjort mig riktigt trött och det har tyvärr gjort att min vakning inte varit speciell effektiv.
Jag har dock märkt att Ella stått upp och sovit fyra nätter denna vecka. Hon har kliat svansen rätt rejält och hon bäddar varje natt.
Hon har även fått ett nytt stort ödem under magen, men denna gång är det framför ena juverhalvan och går ända fram till 5 cm bakom frambenet. Till råga på allt så har hon blivit halt.

Nu vill jag att fölet ska komma så min ponny blir bättre igen! Jag orkar inte se hur hon vankar runt i boxen och är jätteirriterad och förvirrad. Det är skitjobbigt att se när hon bäddar för att sedan bara vika benen och gå upp igen. Jag vill bara att hon ska må bättre och inte se så tom ut.
Ögonen är som blanka, hela dagen, men när man gosar så kommer hon tillbaka.

Ellan idag 10032013



Ödemet framför vänster juverhalva.

Vindögda spenar

Såhär ser vårponnyn ut när hon varit sur mot bebis.




Vart har magen tagit vägen??!

Kommentarer
Postat av: sandra
2013-03-10 @ 19:00:15 / http://ildapilda.blogg.se

Vad är ödem för ngt?

Svar: Jag hittar ingen direkt fakta om det. Men mamma sa att gravida kvinnor brukar få det, och då är det så att hjärtat blir att pumpa lite dåligt och då klarar inte vätska(och annat skit) av att cirkulera runt, vilket gör att det samlas på olika delar av kroppen.Hos människor brukar det bli på benen men på ston brukar det komma under magen :/
stalltororp.blogg.se

Postat av: Sara
2013-03-11 @ 07:27:40 / http://keepstar.blogspot.com

Hoppas bebis kommer ut snart och att allt går bra :) ser fram emot att se en frisk bebis och glad mamma tillsammans :)

Svar: Jadu, det hoppas verkligen jag med! Men det lär inte vara så många dagar kvar *håller tummarna* :)
stalltororp.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: