Juli var det va?

Ja, inte kommer vi någonstans heller.

Hon har inte visat mer tecken på att fölning ska vara nära förutom att juvret växt lite och muskulaturen från korset ner till hasen har slappnat av mer.
Hon har avnjutit rullningar, kliningar och enstaka sovstunder liggandes.
Hon har helt ärligt legat ner och kliat rumpan. Halvsittandes på magen med gungande rörelser framåt, bakåt och åt sidorna.

Jag blir knäpp!
Men nu har jag lugnat ner mig. Jag tror att det är en månad +/- tre veckor kvar.
Ingen stress. Först och främst vill jag att fölis kommer ut och mår bra och att Ella ska må bra. Ett plus är att fölis kommer ut cirka nu.



Idag byggde jag ihop en hage med den de går i vanligtvis, så nu hoppas jag på att hon kommer att göda upp sig mer och känna sig fölklar.
De uppskattade dock inte den "nya" hagen så värst, utan de betade där i ca 45 min och sedan gick de tillbaka till deras gamla hage.

Nu kan de gå där jag målat i rosa. Där det är rosa och orange är den del av hagen jag öppnade upp idag.

Jag har stängt igen Ellas lilla hage och den stora hagen vid vägen för att det ska växa upp lite mer gräs + att det är några stolpar som ska bytas och tjockare tråd som ska upp.


En sista grej, som jag tycker är himla skoj.
Jag och Lisa (Theas ägare) var ute på en promenad med hästarna i lördags. Vi gick igenom samhället och jag pratade om hur jobbigt det var att vara ute med Ella då man lätt kan tro att jag bara övergött henne, alltså att jag är en "djurplågare".
Vi gick förbi ett hus där det var folk på verandan och då ropar en tant/dam/tjej/kärring till mig -"Ska hon ha föl?". Jag sa att hon skulle det, med ett stort flin på ansiktet. Efter det säger hon nått i stil med att båda hästarna var iallafall jättefina.
Jag tycker att det är sjukt kul att folk ser att hon är dräktig, det är inte bara jag som inbillar mig! Haha

Nej, nu måste jag ut och kolla till henne.... Hejs!

Kommentarer
Postat av: Jenny
2013-06-11 @ 20:23:07 / http://jennyochjag.wordpress.com

Haha, otålig? Fölet kommer så fort du gett upp och slutat vänta.. jag lovar ;)

Svar: Haha ja, verkligen!Jag håller tummarna på juli så får vi se om den kommer då eller inte :P
stalltororp.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: