Földansen här tack!

Nu börjar juvret ÄNTLIGEN sätta fart ordentligt!
Även om det fortfarande är fel färg på mjölken i vänstra(stora) halvan så är vi ändå ett steg närmare fölning.

Behöver jag säga att jag är glad?

Igår förstod jag att det var något som var på G. Jag stod och kollade, pratade och gosade med Ella i säkert en timme när hon stod i ligghallen igår. Helt plötsligt får hon ett ryck och tar fart mot en av de fyra pelarna inne i ligghallen, särade på bakbenen och satte igång och klia baken. Inte bara klia, hon SATTE sig på pelaren.
Efter detta så var set lugnt i någon minut, sedan satte hon fart mot nästa pelare och gjorde likadant.
Detta gjorde hon sedan tre gånger till.

Inte nog med detta så läckte hon mjölk för två dagar sedan. Hon stod helt still och det började det droppa, sedan strila och tillbaka till droppande igen.

Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga detta men. Nu är det snart dags!
Jag håller dock fast vid 1 månad +/- tre veckor, som jag skrev den 3/6.

Om jag räknar betäckningsdag från 5:e aug, vilket var det datumet jag släppte ihop hästarna igen, så har hon gått 327 dagar idag!
330 på måndag och 335 nästa lördag. Vi får väl hoppas på att det stämmer.

Egentligen kan sista datumet vara så långt fram som 5:e oktober då det var den 6:e oktober lilla Rugge lämnade gården. Jag hoppas såklart att det är i juli lilla fölis kommer ut.
Inte kan det väl vara senare? Isåfall skulle inte juvret sett ut som det gör nu + att kalciumet släppt i ena juverhalvan....

Åh vad jag önskar att jag kunde mer om fölningar och dräktigheter. Ännumer att veta hur ->Ella<- beter sig innan fölning. Suck... Men snart är det över!


Utöver detta så är Ellas fölhage så gott som klar. Den är nu utbyggd och igår gödde jag med kalksalpeter för att få i gräset lite mer kväve. Innan fölet kommer så ska jag ha hunnit sätta upp elband(inte tråd), så lillskiten ser tråden lite bättre. Det kommer alltså att vara både eltråd och elband i ordningen tråd, band, tråd. Tror detta borde räcka tills fölet får lite bättre syn, vilket brukar bli när den är ca 4-5 dagar.

Nu ska jag inte skriva mer då jag känner att jag skrivit alldeles för mycket text nu. Istället blir det bilder från idag!


Magen har trillat ner igen?
 
Höger juverhalva börjar bli större och slätare.
 
Bakifrån
 
Här ser man hur liten den vänstra halvan är...
 
Lite doppar.

Tjockismagen
 
Svalt en pilatesboll eller?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: