Det närmar sig med stormsteg!

Igår när jag skulle natta hästarna så tänkte jag kolla lite på juvret och mjölken.

Juvret växer stadig och jag mjölkade ur litegrann på handflatan.
Jag tyckte att vätskan var lite tjockare än vanligt och hade en ganska grumlig färg, så jag "klämde" ur några droppar till för att kunna ta med mig in och lägga på en svart yta.

Det enda jag hittade i huset som var svart och kunde slängas var ett ölkorvspapper.
Jag droppade över det lilla jag hade och självklart så har färgen (ÄNTLIGEN) ändrats åt rätt håll!

Nu börjar alltså kalciumhalten i mjölken komma till, så nu är det inte långt kvar!


Jag gick ner till hästarna idag vid 18-tiden, första gången för idag faktiskt, och gav dem morötter. Och vad hänger inte på ena spenen om inte en vit droppe!
Den var verkligen vit, inte grå, och juvret hade växt till sig lite mer.
Det jag känner är lite jobbigt är det att ena juverhalvan är mindre än den andra och jag vet inte om det kommer bli mer symmetrisk. Iof så kommer det vätska ur båda, så jag tror att jag kan vara lugn?

Iallafall så tog jag några bilder med mobilen och la upp dem på min instagram(yukkans), så jag lägger upp dem här så ni får se.
Droppen från igår.

Tjockismagen, idag.

Vitare mjölken, idag.

Dålig bild på juverstorleken, idag.

EDIT:
Glömde bort att berätta att kommentarsfältet fungerar som det ska nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: