Det bara fortsätter!

För någon timme sedan så tog jag med mig ponnyn in för lite verkning. Hennes hovar var för övrigt helt åt h-vete... Nu ser det lite bättre ut, men hon har tyvärr blivit lite innåttåad pga. hennes otroliga extravikt och brist på motion på hårt underlag.

Iallfall så ville jag kolla färgen på mjölken ur den större juverhalvan då den varit gul/orange/genomskinlig hur länge som helst medans den andra halvan har vit mjölk.
Nu har mjölken blivit mer grumlig! Och om den följer samma spår som andra halvan, så ska den vara vit imorgon. J A G   Ä R   S Å   S P Ä N D!

Passade på att tvätta rent mellan halvorna och lite framför, sedan fick Ella på sig ett flugtäcke så hon klarar av att beta nu när det inte regnar ute.

Jag är lite nervös över fölningen nu och jag börjar få lite ångest över att jag kastade ut kalksalpeter i fölhagen igår...
Tänk om fölis kommer inom en vecka. Vart ska de stå då? Ska jag slå upp en ny hage?
Det dumma är att den hagen är den enda som är på framsidan av ladugården och inte nära 70 vägen som går förbi gården.
I värsta fall så får jag fixa så de kan gå i hagen mellan gårdarna så jag kan ha bra uppsikt över dem och vägen som går där är inte lite hårt trafikerad som den andra 70 vägen, som förövrigt går mellan Linköping och Motala...

Aja. Only time will tell. Nu håller vi tummarna :D


Mitt vackra ytter bjuder jag på!
 
Två bilder som min pappa tog när de var här nere i slutet av mars.
Min söta lilla älgponny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: