Juverinflammation?

Nu sitter jag här och skriver efter att ha varit nere i stallet i tre timmar.

Vid tolv kom veterinären eftersom jag varit lite misstänksam kring den stora juverhalvan. Igår när jag skulle kolla färgen på mjölken (ja, jag gjorde det även fast jag sa att jag inte skulle det) så var den jättegul/orange och det var som "bitar" i den. Det såg nästan ut som apelsinjuice med fruktkött i.

Vetten tog iallafall med sig ett prov så det ska bli bakterietestat, vaccinerade båda hästarna och sedan kollade hon magen och bäckenbanden på Ella. Hon trodde att fölis skulle titta ut inom en vecka (YAY).
Vetten sa att jag skulle mjölka ur några gånger om dagen för att få ur eventuella bakterier och jag klämde ut några droppar redan efter några timmar. Mjölken var då vit/gul(??), vet inte riktigt om det är bra eller dåligt.

Nej. Nu hoppas jag bara på att Ellas juver visar negativt på bakterier och att det sedan kommer ut ett stort och friskt föl!

Bild från 8/6 2012

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: