Inget

I förra inlägget skrev jag att juvret växt osv.
Dagen efter var det litet igen och dagen efter det med. Tre dagar efter mitt förra inlägg så hade hela juvret växt, inte till den storleken som de förra bilderna, och halvorna såg i stort sett likadana ut.

Nu över natten så har den högra halvan växt ännumer men den vänstra är lika liten som igår.
Jag lät Ella stå utan täcke över natten då det blåste en del och det var inte så mycket insekter ute, hon fick även gå själv i sin lilla hage och beta det som var klippt.
Imorse tog jag in henne i stallet så jag kunde smörja in henne och sätta på flugtäcket.
Jag tyckte juvret såg lite kontigt ut, alltså den stora halvan, så jag kände lite på det. Som jag trodde så har hon alltså fått ett ödem I JUVRET....

Jag vill iallfall inte hålla på och kolla mjölken så nu vet jag inte riktigt vad jag ska kolla efter för tecken.
Tror nog att det får bli att bara kolla på hennes beteende så får vi hoppas att hon visar ordentligt när det är dags.


Just det. Idag är det 335 dagar sedan jag tror att hon blev betäckt, men jag tror inte att det kommer inatt..




 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra
2013-07-06 @ 18:54:04 / http://ildapilda.blogg.se/

Är det idag som är första dagen hon kan ha blivit betäckt alltså o att de är beräknat till idag som tidigast?

Kom nu föliis!!

Svar: Ja eller hon kan ju ha blivit betäckt innan, men det känns mer rätt att hon blev betäckt i aug :)
stalltororp.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: