Trött

Jag gick ut en till gång vid halv fem, lite senare än jag skrev, då jag fastnade vid gamla "tecken på fölning trådar" på bukefalos.

När jag kom ut så låg Ella och sov, men hon hoppade upp när jag närmade mig boxen.
Hon var helt dyngsvettig från bringan upp till öronen och kollade surt mot magen.
Jag tror att hon haft lite koliksymptom, vilket dem kan få när det rör sig mycket där inne eller att fölet ligger lite konstigt.
Efter den här vakan så tror jag inte att hon kommer att föla än, men jag kommer hålla extra koll nu i veckan och sen kommer jag börja vaka om några dagar igen.

Jag kom inte i sängs för ens vid 5-5.30 och sen kom jag upp vid 10. Hästarna såg ganska oberörda ut men man såg på halsen att Ella hade svettats mer under natten.

Jag hoppas att det är minst en månad kvar, men vad vet jag, ungen kanske bestämmer sig för att komma ut tidigare.
I natt satt jag även och kikade på gamla mobilbilder från förra året för att se om jag hittade några bilder där alla tre går tillsammans.
Jag hittade dock inte bilder när alla tre går tillsammans, utan det var antingen Thea och Rugge + Ella själv eller Thea och Ella + Rugge själv.
Jag vet däremot att jag satte dem i hagen bredvid varandra och en dag när jag kom ut så var tråden hängande. Ena tråden hade gått av helt och låg och tickade på marken, den övre var bara väldigt slak plus att en stolp gått av.
Jag tänkte inte så mycket mer på det. Detta var i början på april, och då borde det stämma att Ella fölar i slutet av februari, början på mars.

Jag skrev nyss ett inlägg på en tråd på buke och det verkar som att de flesta tycker att jag ska vaka ordentligt.
Jag är HELT slut efter att ha varit uppe till kl 5... Jag har även skitont i lederna då jag varit uppe för länge, spänt kroppen, inte fått tillräckligt myckket sömn och att jag stod i kalla stallet ganska länge. Jag vet inte hur jag ska klara av att gå upp varje timme och kolla.
Jag önskar att jag hade alla pengar i världen så jag kunde köpa en skitnice övervakningskamera + hyra in någon som kan vaka åt mig.

Nej. Nu ska jag läsa lite mer trådar på buke och förhoppningsvis bli lite klokare!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: