Önsketänkande

 
Idag är en bättre dag, även om jag har fetaste förkyldningen.
Min lillasyster är bättre och hennes blindtarm är nu borta. Hon får ligg kvar på lasarettet över dagen och kommer få åka hem ikväll.

Hästarna mår kanonbra ute i det fina vädret och jag har betalat räkningar och fixat med lite returer osv.
Jag ska åka iväg och hämta ut pengar och sedan åka och hämta ett till lass med hösilage (8 st). Jag beställde även 5 kg nypon och hejdat mig själv från att köpa ett bett och kapson.

Jag har börjat ramla in på den akademiska biten och jag vill jättegärna testa detta så fort Ella fölat och kommit igång med träning igen.
Det är viktigt för mig att kunna blanda olika ridstilar för att hitta det man trivs med. Jag vill inte alltid rida barbacka med repgrimma ute i skogen, utan jag vill även ta ett jobbigt dressyrpass på åkern någon gång ibland.

Ella har tidigare fått känna på AR med en fd. medryttare, för tre-fyra år sedan, och hon accepterade det väldigt bra. Hon var väldigt okontrollerbar förut men med hjälp av AR + annat så blev hon mycket lugnare. Det gäller som sagt att hitta något som passa hästen med, inte bara mig.
Jag hittade ett bett som jag gillar och tror att jag kan behärska, detta är det portugisiska bettet med lite kortare skänklar än andra stångbett.
Tillsammans med detta bett så vill jag ha en läderkapson med kedja som formar sig efter nosryggen.

Jag längtar tills nästa månad då jag kommer ha råd att köpa detta!





Ni hittar dessa HÄR och även HÄR

Nu längtar jag till våren så jag kan sätta igång Ella igen och förhoppningsvis få Thea bättre i kroppen!
2013 hoppas jag ska bli ett toppenår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: