Nu då?

Eftersom jag inte riktigt vet hur långt det är kvar tills fölning så tog jag igår tummen ur och byggde om Ellas box!
I stallet så har vi tre boxar på rad. Theas längst bort, Ellas i mitten och Rugges förra box(som nu varit förvaring för halm, hösilage och täcken) närmast ingången.
Egentligen så ville jag göra två mellanstora boxar istället för en liten och en jättestor, men då det bara var jag så blev det lite för mycket jobb.
Thea är nog väldigt avundsjuk på Ella nu... Stor box och fri tillgång till hösilage på nätterna.
Här är en del av rivningen + resultatet!
Ellas gamla box.

Rugges gamla box.

Halva väggen borta.

Hela väggen nere.

Slutresultatet sett från utsidan av Theas box!

På preggofronten så börjar Ellas juver fyllas på, sakta men säkert.  Bebis lever fortfarande rövare i magen och gör Ellan orolig. Igår fick jag flera rejäla knackningar på handen när jag kände på magen igår.
Jag är helt kär i bebben redan och jag längtar sjukt mycket tills h*n ploppar ut!
Jag tror inte jag har berättat något om namnförslagen jag klurat på. Men just nu är det ett namn med två olika stavningar som passar väldigt bra!
Ifall det är en hingst så ska den nog heta Rebell 604 och om det blir ett sto så är det Rebelle 604.
Rugge(Rugent) och Ella(Cinderella) = Rebell(e)

Annars har jag fått fram:
Ruella
Regell
Elegant

Kom gärna med förslag! :)

Vad gäller träning med Ella och Thea... Ja, det är obefintligt för tillfället.
Jag tänkte skriva ett eget inlägg om Thea då det är så mycket.

Ella har tröttnat ur totalt på aktivering. Hon blir trött direkt + att hon är rejält seg och tung.
Jag tänkte försöka få med henne för lite arbete på volten, bara för att öva lite sökning, övning och balans. Jag känner dock att det inte är optimalt då hon varit halt på båda frambenen vid arbete på volt och nu har hon mer vikt och det gör nog inte saken bättre.
Nej. Jag får helt enkelt lyssna och se på vad Ella klarar av, men om man frågar henne så vill hon nog bara gå i hagen hela dagarna! Haha

Avslutar med en gammal bild på Ellan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: