Natten

I natt blev det inte så mycket vaka.
Vi fick, ganska hastigt, av Christoffers kompis, kusin och kusinens flickvän.
Vi kollade lite på film men sedan var jag tvungen att gå ner och fixa stallet + släppa in hästarna.
När jag väl kom upp till huset igen så satt de och spelade ölspel och pratade.
Vid kl 12 gick jag ner och kollade till Ella, inget föl, men hon stod upp och sov.
Jag lämnade några lampor på i stallet så jag skulle slippa tända varje gång jag gick ner, och jag vet inte om det var därför Ella inte ville ligga ner och sova.
Vid 01 så var det dags för alla att åka hem så då gick jag ner till stallet igen. Ella stod och åt halm(!!) vilken hon aldrig gör, om det inte är slut på mat det vill säga, men det var det ju inte. Hon hade ätit upp hälften av hösilaget på golvet och kanske 1/3 av det i hönätet.
Jag tänkte att det är ju lugnt nu på ett tag så jag ville ta en liten tupplur. Jag satte klockan på 02.40 och sen gick jag och lade mig.
När jag precis hann somna så kom någon och öppnade dörren. Det var en av Chrilles andra kompisar + flickvän.
Precis när dem kom så kom Chrilles kusin och flickvän tillbaka, så vi alla satt och pratade en stund.
När jag väl kom till sängs så var väl klockan redan efter två så det skulle inte bli en lång sömn. Som tur var så somnade jag så fort jag hoppade i sängs.
MEN... Min kropp och hjärna blir så sjukt trött om jag är vaken längre tider, så jag kom inte upp mer under natten.

Jag vaknade sedan vi nio och då fick hästarna komma ut. Ella var svettig på halsen igen men hon hade ätit lite mer.
Jag vet inte om det är så att hon börjar få förverkar, då jag inte riktigt vet vad det är eller vad som händer när dem får det.
På morgonen brukar hon alltid se oberörd ut, även om hon ser sur ut mot magen.
När jag sedan kom in efter utsläppet så gick jag och lade mig igen för att sedan vakna runt tolv.
Nu känner jag mig lite piggare men jag känner att jag har massor av saker att fixa med!

Idag hoppas jag på att husvagnen kommer bort till stallet så jag kan sova i den istället.
Jag tror att det blir lättare att komma upp om nätterna om man sover på lite mer "okända" ställen och inte inne i sin underbara säng!

Nej. Nu måste jag komma igång med allt!
Ha en bra dag :)


Ella och bästisten Pommac sommaren -09 i Pärlby, Grangärde.
Ser ni magen??
Ella i Gonäsheden, Ludvika, sommaren -09.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: