Dagens Ella

Natten till idag var väldigt jobbig för Ellan.
Hon låg ner till och från, annars stod hon bara och hängde.
Hon la ifrån sig många långa, och ibland blöta, pruttar samt suckar och stönar.
När hon väl lyckades somna liggandes så började hon gnägga. Varför har jag inte riktigt fattat.
Jag läste runt lite på bukefalos och där skrev många att stona gnäggade när de hade förverkar, och visst kan det vara så att hon hade sådana. För egentligen så vet jag inte ens om hon faktiskt sov.
Hon har nästan helt slutat äta hösilaget utomhus och inne äter hon kanske runt 5-8 kg skulle jag tippa på.
Kraftfodret har hon börjat äta saktare.
Jag kikade på juvrena igår och dem har klart växt en del så jag testade att "mjölka ur" lite grann, men där fanns bara genomskinlig vätska.

Hela dagarna står hon och piskar hårt med svansen och hugger mot/kliar magen. Om hon inte gör något av detta så står hon bara och hänger.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: