Dagsfärska bilder

Nu händer det äntligen saker här på Stall Tororp!

Ellas juver är mycket större och mjölken har sprutat längst med benen idag.
Murvlan är slapp, svullen och väldigt röd i tonen.
Bäckenbanden är mycket mjukare och hon ser väldigt "klar" ut! 

Idag märkte jag även att hon haft sönder ligghallen :( Antagligen har hon kliat rumpan och därmed puttat av väggen från takstommarna vilket gör att hela väggen är sne och allt ser hur fallfärdigt ut som helt....
Jag visste inte vad jag skulle göra. Stänga av ligghallen eller försöka putta till väggen på plats.
Det slutade med att jag satte hagtråd vid öppningen så hon inte går in och kliar tills taket rasar. Väggen var alldeles för tung för mig att flytta på.

Det får nog bli så att fölis och Ella blir boxhästar till vintern då två av mina ligghallar går bort iom att P-A sålt den andra gården och den tredje ligghallen är nu trasig. 
Skit...


Iallafall så får ni här några bilder från idag. 



Klaga helst inte på hovarna. Det är väldigt jobbigt för Ella att bli verkad nu när hon är så tung :(




 

Juvret var ännu större nu på kvällen. HEJA HEJA!

Kommentarer
Postat av: Olivia
2013-08-07 @ 13:24:14 / http://olife.blogg.se

Spännande!!

Postat av: Olivia
2013-08-07 @ 13:25:05 / http://vivanolivia.blogg.se

Rätt bloggadress blir dock denna ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: