Ardennerkorsningar osv.

Nu har jag suttit och kollat runt på " ardenner korsning" på google. Shit vilka snygga korsningar!
De är inte så mycket annorlunda i kroppen, förutom när de var korsade med arab, men vilken utstrålning de flesta har! Jag hoppas nu innerligt att Ella är dräktig och jag längtar tills vi får föl här på gården. Jag tror att Ella skulle bli en toppenmamma och jag hoppas att fölisen får Rugges fina färg och kropp och Ellas underbara ponny-psyke.
Jag är helt ärligt i extas när jag tänker på att det kanske är en krabat i Ellas mage, en krabat som mina fina hästar skapat.
Jag HOPPAS tusen gånger om att hon är dräktig, allt pekar på att hon är det. Nu är det bara att vänta och se.

Iallfall så kanske ni förstår att jag inte är så sugen på att rida Ella nu, men däremot så är jag lite sugen på att sätta igång Thea.

Thea och jag har väl aldrig riktigt kommit överens i ridningen, men när vi väl gör det så går hon som en klocka!
Hon är otroligt duktig på att hitta sin egen form ,för att kunna bära upp sig själv, och hon är väldigt duktig på skolorna.
Jag vill dock kunna träna ordentligt, vilket Thea inte passar/håller till, och det är det som sätter stopp för min utveckling.
Ibland önskar man att pengar växte på träd, men så enkelt är inte livet.
Om jag hade alla pengar i världen så skulle jag, i denna ordning, köpa och göra dessa saker:
-Köpa en häst, helst halvblod 7-10 år och över 1,65
-Gå verkningskurs och utbilda mig till hovvårdare
-Köpa loss hela gården(och en del land) så vi kan bo här för evigt
-Betäcka Ella med någon riktigt snygg hingst
-Bygga om hela stallet + lösdrift
-Bygga ridhus och ridbana
-Starta ridverksamhet


När jag tänker på allt jag vill göra så kan jag inte längta mer tills att börja jobba så jag kan tjäna pengar.
Jag får hålla tummarna att jag får ett bra jobb efter jag slutat skolan, och om jag inte får något jobb så tänker jag söka enskilda kurser för att i framtiden starta eget.


Nu blev det här ett väldigt rörigt inlägg. Men hey, that's life!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: