Idag

Idag bestämde jag mig för att börja låta hästarna gå ute om nätterna.
Jag kommer att bygga ut hagen bredvid huset så jag får bättre uppsikt. Jag kommer att låta dem gå i denna hage om nätterna för att sedan öppna upp en till hage på dagarna.

På preggofronten har det inte hänt mer förutom att hon kliar rumpan mer. Hon galopperar i hagen som ingenting men i traven ser hon ut som en bredbent flodhäst.
Bebis sparkar på ganska bra i magen och nu ser man även sparkarna framför juvret.
Jag satt och filmade sparkarna igår men mobilen sparade inte filmen... Skittelefon!

I förrgår försökte jag även ta lite på hovarna. Jag blir både arg och ledsen när jag ser Ellas hovar då hennes preggovikt gjort att de blir "ankfötter". Jag vågar inte korta av tårna mer än vad jag gjort nu då jag inte vill riskera att hon blir ömfotad. Ibland känner jag mig helt lost om hovarna så jag vill bara gå och gräva ner mig...
Hon har även fått något som ser ut som koda i tårna, på sulan. Det ser nästan ut som att lamellranden töjts.
Åh, nu när jag skriver detta så är jag så nojig över att det kanske utvecklas till fång. Nej usch!
Om någon har något att säga om detta så gärna, gör det!!
ALLA tips är välkomna!




Ellan igår 27042013
Släppte ut dem i nya hagen!
Jag har redigerat bort trådarna och stolparna, men hon står egentligen i en hage.




Kommentarer
Postat av: Sandra
2013-04-29 @ 19:22:09 / http://ildapilda.blogg.se/

Har hon utflytningar? om du kollar på hoven på sidan är det en rak linje eller lite konkav? lättast att ta kort!
är ju det som är hovbensrotation o som somliga får panik över, det är inget panikartat o är lätt at verka bort! ilda hade utflytingar överallt förut, åt alla håll, nu har hon inte det o jättetajt lamellrand. ruggehar en del spearationer men deär ju inget döfarligt men såklart inte bra heller.

Svar: Jag har fattat nu vad jag ska göra! :DJag har tagit ner väggen och hållit in tån så fort den växt, och vet du vad?? Hovarna har ÄNTLIGEN, efter 2 år, börjat dra ihop sig! Jag är sååååå glad :D
stalltororp.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: