Hur det har gått

Egentligen har jag inte något att skriva.
Tror att fölet kommer att bo hemma (i magen) tills den fyller 18 år.

Ella har varit mycket piggare på senaste tiden, för bebis har det varit tvärs om.
Magen blir hängigare och längre bak, juvret lika litet, murvlan har varit ömsom slapp ömsom svullen med lite mörkare färg än vanligt. Vätskan från juvret är gulgenomskinlig och ganska klibbig.
Svansen har hon dock kliat mer, likaså hela kroppen.

I söndags fick Ella en liten dusch, och samma kväll låg hon ner och kollade mot magen några gånger.
När hon väl reste sig efter ett tag så stod svansen rakt ut! Jag tänkte att NU står det ut två små fötter där bak, men tji fick jag... IGEN

Efter detta har hon inte legat ner igen, och inte ett tag innan detta heller.
Jag vet inte om hon fick en förvärk eller vad detta var.

I natt så såg hon väldigt irriterad ut och varvade hetsätning med att vara aggressiv mot magen och Thea, och hade även bäddat/kraffsat upp en del av bädden.

Nu har jag faktiskt slutat bry mig så mycket och jag sover i stort sett hela nätterna. Jag hoppas på att hon, när det väl är dags, visar det ordentligt!


Bilder från idag 02042013









Kommentarer
Postat av: ildapilda.blogg.se
2013-04-02 @ 23:09:22 / http://ildapilda.blogg.se/

Hahaha dör lite åt första meningen!!!!

Man har ju hört mkt om ston som prickar in o gömmer sig o fölar då ingen vet o de är ju väldigt bra på att kirra det själva men förstår ju att du vill va med! Sjukt spännande!!!!

Svar: Ja, men det känns verkligen som att det blir en sån där unge som bor hemma tills den fyller 18! Lisa, Theas ägare, och hennes karl var här i helgen (+ min mamma, pappa, lillasyster och lillasysters kompis i söndags). Jag tänkte att DÅ måste hon väl klämma ut den, eftersom man hört att dem gör det när man inte är i närheten och helst inte håller koll. TJI FICK JAG!
Ponny har på sig till slutet av veckan då mitt lov slutar.... Sen får hon faktiskt klara sig själv! :(
stalltororp.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: